Home

spel

spel


De laatste loodjes…

Klik hier


Opdracht BLOCKLY GAMES

Doorheen dit schooljaar maakten we heel wat tijd om te leren programmeren. Vandaag is het aan jou om te tonen hoe je zelfstandig (met zo weinig mogelijk hulp) een parcours – met verschillende opdrachten en moeilijkheidsgraden – kunt doorlopen. Véél succes!

KLIK HIER

m. Peter

 


Opdracht Ko de Kraker

Ko doet niets liever dan noten kraken! Maar… dan moet hij natuurlijk eerst de noot vinden en jij kan hem daarbij helpen. Stuur Ko in de goede richting door hem opdrachten te geven zoals stappen, draaien, springen…
Deze opdrachten noem je in programmeertaal ook wel functies. Al de opdrachten samen vormen een programma. Als jouw programma helemaal klopt kan Ko de noot kraken.

Kies jouw opdrachten uit het lijstje met functies en stel je programma samen. Klik op doen en Ko zal jouw programma uitvoeren! Breng Ko in zo weinig mogelijk stappen naar de noot en haal de hoogste score!

Ko de Kraker heeft 50 levels! Hoe ver geraak jij in deze les?
Thuis even verder spelen? Bij 300 punten krijg je een zilveren noot en bij 450 punten een gouden.

We bespraken samen enkele tips.

KLIK HIER
Veel plezier.
m. Peter

 

 


Opdracht RUN MARCO

Met dit programma leren en oefenen we opnieuw verder aan het ‘programmeren’. We bekijken eerst samen een filmpje en nadien mogen jullie zelfstandig aan de slag. Goed lezen, logisch nadenken en zelf een oplossing zoeken helpen je beter op weg. Bij elke stap krijg je te zien wat je moet doen en wordt er getoond hoe het werkt.
Stap voor stap worden de opdrachten moeilijker en komen er meer een meer delen van het programmeren aan bod.
Zet je hersentjes op volle bak, laat je wiskundige en logisch denken-knobbel volop werken.
Succes! Hoe ver geraak je?
KLIK HIER

m. Peter

 


Opdracht STRIPVERHAAL

Je maakt straks een leuk stripverhaal. Zorg er voor dat iedereen dit leuk zal vinden: mooie opbouw van de tekeningen, fijne grapjes en teksten, een verrassing, een tof einde van het verhaal.

  1. Neem eerst héél aandachtig het stappenplan door.
  2. Werk samen!

Véél plezier. Ik kijk uit naar de leuke stripverhalen!
m. Peter

KLIK HIER


Opdracht PROGRAMMEREN

Je doorloopt 20 opdrachten waarbij we nog eens verder leren programmeren.
Op de pagina lees je steeds hoeveel stappen je moet gebruiken om de opdracht correct te programmeren.
Succes!
m. Peter

KLIK HIER


Opdracht SPELLEN

Je mag de onderstaande spelletjes spelen. Als je niet alleen voor een computer zit.
Speel dan samen op een fijne manier! Fair-play, samen spelen, rustig, elk om beurt…
Lees eerst wat je moet doen, kijk op het scherm hoe je het spel moet starten.
Probeer het alleen! Toon dat je mediavaardig bent.
Veel plezier!
m. Peter

  • SPEL 1: zet de blokjes op de juiste plaats (programmeren > vertel door de blokjes wat het figuurtje moet doen) en laat het licht branden.
    KLIK HIER
  • SPEL 2: is hetzelfde spel maar dan wat moeilijker. Wie gaat de uitdaging aan?
    KLIK HIER
  • SPEL 3: kruisende lijnen: wie kan alle lijnen met elkaar laten kruisen?
    KLIK HIER
  • SPEL 4: 3 D-kubus: help het mannetje zijn weg vinden doorheen de kubus
    KLIK HIER
  • SPEL 5: Open de deuren. Breng het blokje naar het kruisje door op de juiste manier deuren te openen en (soms) eerst te sluiten.
    KLIK HIER
  • SPEL 6: Curvey: maak een doorlopende blauwe en rode lijn.
    KLIK HIER
  • SPEL 7: Naar de uitgang: Ga met de rode bal naar de uitgang, maar eerst moet je de sleutel ophalen. Neem ook zoveel mogelijk muntjes mee.
    KLIK HIER
  • SPEL 8: Gekleurde blokjes
    KLIK HIER
  • SPEL 9: Naar de overkant: Het mannetje moet naar de overkant, kan jij hem helpen. Gebruik de pijltjes links en rechts om het blokje te bewegen. Pijltje naar beneden om het mannetje sneller te doen lopen!
    KLIK HIER
  • SPEL 10: Domino tegen de computer
    KLIK HIER